Korona veltar truleg busslasset

jan 19, 2021 | Framside, Nyhende, Ryfylkealliansen

Koronakrisa har sendt Finnøy Buss på randen av konkurs. Men, Bjørn Arvid Joakimsen har likevel ikkje mista lysten på å driva busselskap.

– Eg er redd me må kasta inn handkledet.
Bjørn Arvid Joakimsen er ærleg. Denne veka kan det bli kroken på døra for Finnøy Buss, selskapet han har drive sidan 90-talet.
– Me hadde ordreinngang på bussturar tilsvarande 18 millionar kroner i 2020. Det såg ut til å bli vårt desidert beste år. Ja, fire-fem millionar kroner meir i omsetnad enn i 2019. Vel, slik blei det ikkje, erkjenner Joakimsen trist, men fatta og oppreist.

Bank og kundar
Han innrømmer glatt at han er i ein skvis. Det er ikkje kjekt å måtte ta valet om å slå hjartebarnet konkurs. Men, han er ikkje besteven med banken i desse dagar, som i følgje Joakimsen ikkje vil gje såkalla leasing-fritak.
– Men, når du ikkje har bussturar, har du heller ikkje noko å betala det banken krev i månaden, kommenterer han.
– Og så har me passasjerar som me skuldar pengar. Dei treng pengane meir enn banken, slår Joakimsen fast. Busselskapet på Finnøy har årleg hundrevis av turar i inn- og utland. Fleire av turane i fjor skulle vore til det store pasjonsspelet i Oberammergau i Tyskland. Eit verdskjent spel som blir sett opp kvart tiande år. Folk valfartar til den vesle byen, også saman med Finnøy Buss.
– Me har brukt ein agent i Tyskland, som ikkje betaler tilbake dei to millionane me har betalt inn for hotell og opplegg. Dette er pengar me då skuldar kundane, og som me ikkje har. Men, om me slår Finnøy Buss konkurs, vil kundane få sine pengar gjennom Reisegarantifondet, fortel Bjørn Arvid Joakimsen.

Full stans og full restart
Finnøy Buss har 12 bussar, der åtte av desse er turbussar. Dei fire andre køyrer dagleg skuleruter på Talgje og Finnøy. Denne ordninga går sin gang. Dei åtte andre bussane derimot står stille.
– Og du veit, i ein bransje som slit, får du ikkje selt åtte bussar nå om dagen.
– Så korleis har dei siste ti månadene vore for Finnøy Buss?
– Det har vore grusomt og rett og slett meiningslaust. Det har vore trist og leit heile «driden», seier Bjørn Arvid Joakimsen, som er kjent for sin direkte stil.
– Staten sine kompensasjonsordningar har vore til hjelp, slik at me akkurat har fått betalt dei daglege utgiftene. Men, utan busskøyring og nedbetalingsordningar med banken, går det diverre ikkje lenger.
– Men?
– Eg har bestemt meg for å bretta opp ermane igjen. Eg har jo arbeidsfolk å tenkja på også.
– Så du vil satsa vidare?
– Eg misser ikkje gnisten. Når Finnøy Buss etter alt å døme blir slått konkurs, skal eg starta opp igjen. For ein plass der framme vil det jo snu.
– Med åtte turbussar?
– Eg får byrja med tre eller fire i starten. Me kan ikkje ta oss vatn over hovudet, avrundar Bjørn Arvid Joakimsen og drøymer om eit heilt anna type intervju om eit år.

Arkiv

Relaterte innlegg

– Me vil bli fleire og yngre!

– Me vil bli fleire og yngre!

Ja, det er overskrifta når me inviterer til den årlege storsamlinga Arena Ryfylke onsdag 9. november. Denne gongen på Jelsa i Suldal kommune. Fokus er på nærings- og bustadattraktivitet i Ryfylke, og programmet er både omfattande, variert, spennande og artig. Det er...

Kraftfullt og lite

Kraftfullt og lite

Det er ei turistbygd. Ja, ingen tvil om det. Ni innbyggjarar, majestetiske fjell og kraftproduksjon i verdsklasse. Når Ryfylkepuls gjestar Lysebotn skal me langt inn i fjellet og under havnivået. Me tar også turen til den nyaste skeinebrettbanen i Ryfylke, som ligg...

Mektig og jordnært

Mektig og jordnært

Me kan bruka mange fagre ord om Lysefjorden. Majestetisk, mektig, eventyrleg, storslått og meir av det slaget. Det er litt kult då, at fleire av dei mest spektakulære attraksjonane i verda, ligg nettopp i Ryfylke. Men, kva pulserande skattar skjuler seg frå ytst i...

Pin It on Pinterest

Share This